dijous, 6 de juny del 2013

Recuperació del temps perdut

Ja fa alguns dies des de l'última entrada, però ara això és un intensiu, i anem a tota pastilla!

Ara que ja s'acaba el curs escolar i que alguna gent ja està encetant el període de vacances, crec que és un bon moment per a parar-se a fer una avaluació del resultat d'aquest curs 2013-14.

Aquest any s'ha caracteritzat per les males notícies generals, en el camp de l'educació, entre elles:
     -   Algunes escoles han hagut d'encetar el seu camí cap a la desaparició a base d'eliminar progressivament els últims cursos. És el primer cop a la història espanyola que es dóna aquesta situació, ja que abans, quan passava el problema actual de que hi ha una bombolla d'alumnes, com els que van arribar nous per la immigració, el que es feia era reduir ràtios quan ja havia passat, cosa que donava molta més llibertat als mestres per a dedicar-se més individualment a cada infant. El ministeri d'educació diu que el problema és la crisi, que obliga a retallades com aquesta, però ja se sap que el problema no és tant la falta de diners, com la  distribució que se'ls dóna i la prioritat que s'atorga actualment a cada grup de ciutadans.

     - S'han aplicat competències bàsiques cada cop més estrictes, primer imposant una nova avaluació general a 5è i després una altra a 2n curs de primària. El problema és que aquests exàmens requereixen un tipus d'ensenyament que no es correspon amb el que es dóna a les classes habitualment, però als cursos que es fan regularment als mestres per tal de mantenir-los al dia de les novetats pedagògiques  sovint serveixen tan sols per a acumular punts per a poder cobrar els sexennis, sense massa coses útils aplicables directament a les aules. Potser faria falta demanar un nivell més alt en els formadors i centrar-se en la selecció.

     - La immersió lingüística ha patit un revés per part del propi ministre d'educació, José Ignasio Wert, que s'ha guanyat crítiques amb la seva polèmica llei amb objectius obertament adoctrinadors en els temes del nacionalisme i la llengua espanyols. 

Tot i això, també hi ha millores en alguns aspectes, com que hi ha hagut una intensa resposta per part dels pares, mestres i alumnes units, que ha ajudat en diversos casos a cohesionar les relacions família-escola que tant sovint són problemàtiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada