Ara que ja
s'acaba el curs escolar i que alguna gent ja està encetant el període de
vacances, crec que és un bon moment per a parar-se a fer una avaluació del
resultat d'aquest curs 2013-14.
Aquest any
s'ha caracteritzat per les males notícies generals, en el camp de l'educació,
entre elles:
- Algunes
escoles han hagut d'encetar el seu camí cap a la desaparició a base d'eliminar
progressivament els últims cursos. És el primer cop a la història espanyola que
es dóna aquesta situació, ja que abans, quan passava el problema actual de que
hi ha una bombolla d'alumnes, com els que van arribar nous per la immigració,
el que es feia era reduir ràtios quan ja havia passat, cosa que donava molta
més llibertat als mestres per a dedicar-se més individualment a cada infant. El
ministeri d'educació diu que el problema és la crisi, que obliga a retallades
com aquesta, però ja se sap que el problema no és tant la falta de diners, com
la distribució que se'ls dóna i la prioritat que s'atorga actualment a
cada grup de ciutadans.
- S'han
aplicat competències bàsiques cada cop més estrictes, primer imposant una nova
avaluació general a 5è i després una altra a 2n curs de primària. El problema
és que aquests exàmens requereixen un tipus d'ensenyament que no es correspon
amb el que es dóna a les classes habitualment, però als cursos que es fan
regularment als mestres per tal de mantenir-los al dia de les novetats
pedagògiques sovint serveixen tan sols per a acumular punts per a poder
cobrar els sexennis, sense massa coses útils aplicables directament a les aules.
Potser faria falta demanar un nivell més alt en els formadors i centrar-se en
la selecció.
- La immersió
lingüística ha patit un revés per part del propi ministre d'educació, José Ignasio
Wert, que s'ha guanyat crítiques amb la seva polèmica llei amb objectius obertament
adoctrinadors en els temes del nacionalisme i la llengua espanyols.
Tot i això, també hi ha millores en alguns aspectes, com que hi ha hagut una intensa resposta per part dels pares, mestres i alumnes units, que ha ajudat en diversos casos a cohesionar les relacions família-escola que tant sovint són problemàtiques.
Tot i això, també hi ha millores en alguns aspectes, com que hi ha hagut una intensa resposta per part dels pares, mestres i alumnes units, que ha ajudat en diversos casos a cohesionar les relacions família-escola que tant sovint són problemàtiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada