Segons el
canal de notícies de la UOC, la professora Eva Edman Stålbrand va presentar una conferencia en la qual
explicava que el sistema d’educació suec integra les TIC en l’aprenentatge de primària
i secundaria. Tot i que encara no les han incorporat en un pla estratègic nacional,
s’han esdevingut diversos èxits en el camp, com l’aprenentatge de la lectura i
l’escriptura en format digital.
Diu que s’ha demostrat que s’entén més bé la lectura quan és escrita en
format digital que quan està escrita a mà. També els motiva a l’aprenentatge el
fet que els textos que escriuen puguin estar penjats en blogs o altres
plataformes digitals.
Un altre exemple dels efectes
beneficiosos d’aquest model d’aprenentatge és que aprenen a ser crítics amb la
informació d’Internet, tot tocant temes d’estadística i llengües per a
contrastar dades diferents. Això també pot generar debats ètics per a
conscienciar els alumnes sobre el món que els envolta.
Tot i això, encara els manca
un sistema que accepti globalment aquest afegit al currículum, de manera que
aquestes millores només es donen depenent de la iniciativa dels mestres de cada
escola.
En la meva opinió, ja que hi
ha tants diners invertits en TICs (entre les quals, ordinadors portàtils) avui
dia a les aules, es podrien començar a plantejar els mestres i polítics de
fer-les servir com a tals, i no com si fossin una espècie de llibres de text
penjats a Internet. Cal pensar primer en l’objectiu i després en els requisits,
i no al revés. Potser està massa enfeinat el sr ministre d’educació amb les
seves polítiques adoctrinadores i retallades com per a pensar en alguna
estratègia que serveixi per a millorar la educació que es dóna en aquest país,
que és el que li tocaria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada