dilluns, 10 de juny del 2013

Les TIC han ajudat a millorar el nivell de lectura dels alumnes suecs.



Segons el canal de notícies de la UOC, la professora Eva Edman Stålbrand va presentar una conferencia en la qual explicava que el sistema d’educació suec integra les TIC en l’aprenentatge de primària i secundaria. Tot i que encara no les han incorporat en un pla estratègic nacional, s’han esdevingut diversos èxits en el camp, com l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura en format digital.

Diu que s’ha demostrat que s’entén més bé la lectura quan és escrita en format digital que quan està escrita a mà. També els motiva a l’aprenentatge el fet que els textos que escriuen puguin estar penjats en blogs o altres plataformes digitals.

Un altre exemple dels efectes beneficiosos d’aquest model d’aprenentatge és que aprenen a ser crítics amb la informació d’Internet, tot tocant temes d’estadística i llengües per a contrastar dades diferents. Això també pot generar debats ètics per a conscienciar els alumnes sobre el món que els envolta.

Tot i això, encara els manca un sistema que accepti globalment aquest afegit al currículum, de manera que aquestes millores només es donen depenent de la iniciativa dels mestres de cada escola. 

En la meva opinió, ja que hi ha tants diners invertits en TICs (entre les quals, ordinadors portàtils) avui dia a les aules, es podrien començar a plantejar els mestres i polítics de fer-les servir com a tals, i no com si fossin una espècie de llibres de text penjats a Internet. Cal pensar primer en l’objectiu i després en els requisits, i no al revés. Potser està massa enfeinat el sr ministre d’educació amb les seves polítiques adoctrinadores i retallades com per a pensar en alguna estratègia que serveixi per a millorar la educació que es dóna en aquest país, que és el que li tocaria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada